ISO 10002 BELGESİ DANIŞMANLIK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ŞİKAYETLERİ YÖNETİM SİSTEMİ DANIŞMANLIĞI
ISO 10002 Belgesi Müşterileri nezdinde farklılık yaratmak isteyen, müşterilerinin görüş ve düşüncelerine önem veren ve bu görüşleri mümkün olduğunca sürekli gelişme amacıyla kullanan kuruluşların aldığı bir belgedir.
ISO 10002 standardı Müşteri Şikayetlerinin nasıl ele alınacağını, Müşteri Memnuniyet nasıl arttırılacağını, müşteri şikayetleri birer iyileştirme fırsatı olarak görülmeli, müşteri sadakatini ve sadık müşteri sayısını artırmak için çok önemli bir araç olduğu gözden kaçırılmamalıdır.
ISO 10002 Belgesi öncelikle müşteri şikayetlerinin etkin yönetimi konusunda vurgular yapılması ve politikayla paralel şekilde tutarlı hedefler ortaya konulması gerekmektedir. Sonraki aşamada; müşteri şikayetlerinin alınması, kaydedilmesi, değerlendirilmesi, sorumlulara aktarılması, sorumlular tarafından gerekenlerin yapılması, tüm yapılanların kayıtlarının düzenli bir şekilde tutulması ve tüm bu sistemin etkinliğinin ve sürekliliğinin sağlanması gibi detaylı bir müşteri şikayetleri yönetim sürecinin oluşturulması uygulanmasını gerektirmektedir.
ICTSERT Danışmanları ve Eğitimcileri ISO 10002 Belgesinin alınmasında ISO 10002 Standardına göre nasıl sistem kurulacağı ile ilgili danışmanlık eğitim hizmetleri sunmaktadır.
ISO 10002 Belgesi Nedir Nasıl Nereden alınır ISO 10002 Standardının İçeriği Nedir Faydaları Yararları Nelerdir bu konulardaki bütün sorunların cevaplarını sol taraftaki linklerde bulabilirsiniz.